Nu kör vi. Segra eller dö!

Då var seglingarna och golfen över för denna gång och det är återigen dags för riktig idrott. Handbollssäsongen drar igång med allt vad det innebär. Sömnlösa nätter. Trötta leder. Sönderslagna möbler. Krossade näsben. Splittrade familjer... Visst är det UNDERBART!

Jag sitter här med en kopp kaffe och klurar på hur säsongen kommer se ut. Hur kommer det gå för de hårdsatsande herrarna? Kommer a-flickorna fortsätta sin positiva trend från slutet av förra säsongen? Kommer damerna få ihop ett lag efter många om och men? Allt detta kommer självklart tiden utvisa men nyfiken som man är så kommer man ju hålla full koll så ingen behöver undra här framöver. Jag ser det som min skyldighet att informera min omgivning om allt som händer inom klubben i mitt hjärta, SHK.

Idag, måndag den 2 augusti, drar två gäng igång sin träning efter sommaruppehållet. Dels drar Bernt Bodins nya adepter, f-96 igång. Dels drar herrarna igång sin "monstersatsning" mot div.3. De sistnämnda kommer träna 22 av 31 dagar i augusti  och det lär vara ett rekord i träningsmängd för Stenungsunds handbollsklubb. Ingen är mer glad än jag för denna träningsdos för det är ju helt klart ett steg i rätt riktning. Om vi har sagt att vi inte vill spela i div. 4 längre så måste man ju "spänna bågen" och verkligen "gå fört".

Så för er som har tröttnat på salta dopp och att flå bort all hud på er allt för solbrända näsa så finns det nu återigen möjlighet att ta en sväng till Bollhallen för underhållning. Kom dit och fika samtidigt som ni kollar träning eller bara gå ner och tjöta lite. Sammanhållning är ALLT i en klubb så ju mer sammansvetsade vi är desto bättre kommer det gå, trust me.

Så... Nu är vi igång igen och som jag har sagt tidigare... Nu fan gäller det. Segra eller dö!

/Dr. Phil, hårdbevakare av SHK.

Kommentarer
Postat av: lerfolketsbo

för mycket fritid helt enkelt...

2010-08-02 @ 16:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0